Ögon

Jag har alltid haft problem med mina ögon och vi har inte kommit på vad det är för någonting.

Har haft glasögon, genomgått väldigt dryga undersökningar nere i Lund och så, men det hjälper inte.
Bokstäverna hoppar när jag läser och jag får ha på mig läsglasögon och ha något under texten, så det blir på rätt rad jag läser.

Observera att jag inte har dyslexi eller något liknande, det är inte det som är problemet, utan att det ena ögat vill en rad ner, medan det andra stannar kvar på den raden jag egentigen skall läsa. Låter jättekonstigt när man skriver det, men det är så det är. Jag har en diagnos nu, som lyder; översynthet, och det innebär att ögonen arbetar för mycket (?), så det blir konstigt när man läser och så.

Mamma har nu jobbat med en elev som har något liknande och det kallas samsynthet, tydligen. Det stämmer in på mina "symptom", så jag ringde till dem idag och fick en tid i september.

Vi får hoppas att detta får ett slut och att jag kan få en diagnos och slippa detta elände!

Kommentarer
Postat av: FashionWay

Du är välkommen att bli medlem i www.FashionWay.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback